14 Ocak 2015 Çarşamba

NASIL PLANLIYORUM?? 1.bölüm (uçak ve otel seçme)

Benim için bir tatil organize etmenin birkaç aşaması var.

1. aşama: Nereye gitmek istediğimize karar veriyorum. Tabii bunun için öncelikle aile fertlerine danışıyorum. Ama biz genellikle buna uygun uçak biletine göre karar veriyoruz. İtalya düşünürken rotamız bir anda İspanya'ya dönebiliyor. Bilet fiyatları direk veya aktarmalı uçmayı tercih etmenize göre çok değişebiliyor. Aktarma çok sıkıntılı bir seçim değil. Hatta benim kızım gibi havalimanlarını seven bir çocuğunuz varsa eğlenceli bile olabilir ama aktarma sürelerine ve gittiğiniz şehre varış ve eve dönüş saatlerine çok dikkat etmelisiniz. Uçak bileti takibi için uçmayı sevdiğiniz havayolu şirketlerinin sitelerine üye olmak çok iyi bir yöntem. Böylece her promosyon döneminde haberdar ediliyorsunuz. THY, pegasus, Lufthansa, Delta, Air France, Alitalia gibi birçok site var. Ayrıca ekobilet.com sitesi de birçok havayolu şirketini sizin için araştırdığından çok yararlı oluyor. Biletleri onlar aracılığıyla alabileceğiniz gibi direk havayolu şirketinin sitesinden de alabilirsiniz. Ekobilet.com size taksit seçenekleri sunabilirken, diğerleri bunu yapmaz sadece. Ayrıca Expedia.com'da uçak bileti satın almak için kullanabileceğiniz güvenilir bir site. Bileti nereden alırsanız alın, üyelik numaranıza biletlerinizi kaydettirmeyi unutmayın. Böylece siz uçtukça puanlarınız birikir ve bir seyahatiniz bedavaya gelebilir. Burada bir parantez açarak uygun uçak bileti bulduğunuzda hemen almadan önce fiyatı birkaç sitede kontrol etmenizi, hatta gitmeyi düşündüğünüz yerdeki otel fiyatlarına da bir bakmanızı öneririm. Çünkü bazen uçak çok ucuz olsa da o tarihlerde o şehirde gerçekleşecek bir etkinlik nedeniyle otel fiyatları çok yüksek olabiliyor.

2.aşama: Biletlerimizi aldık ve tarihlerimiz artık belli. Otel bakmaya başlayabiliriz. Bu aşamada ilk olarak hotels.com'da gideceğimiz şehri, tarihleri ve kişi sayısını girerek otelleri aratıyorum. Çıkan listeyi gideceğiniz şehrin haritası üzerinden görebilir, fiyata göre dizebilir, istediğiniz özelliklere göre süzgeçten geçirebilirsiniz. Ben genelde harita üzerinden karar veriyorum. Merkeze ve özellikle bir metro istasyonuna yakın otel her zaman avantaj sağlar. Hoşuma giden otelin ismini tripadvisor.com sitesinde aratıyorum ve bu otel hakkındaki yorumlara bakıyorum. Bugüne kadar bu sitedeki yorumlar hiç yanlış çıkmadı. Ayrıca bu sitede otellerin size sunduğu özenli çekilmiş fotoğraflar yerine gerçek gezginlerin çektiklerini de görebiliyor, onlara soru sorabiliyorsunuz. Bu site her zaman elinizin altında olmalı. Bazen tripadvisor sıralamasına göre otel seçtiğim de oluyor. Bu tamamen beklentilerinize ve içgüdülerinize bağlı bir karar. Benim için öncelikli kriterler; temizlik, konum, fiyat. Sadece uyumak amacıyla gireceğiniz bir odada daha fazlasına gerek de olmuyor zaten. (Tatil yazılarımda kaldığımız otelleri paylaşacağım.)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder