14 Ocak 2015 Çarşamba

NASIL PLANLIYORUM? 2.bölüm (Transferler,gezilecek yerler ve bütçe)

3. aşama: Otelimizi de  seçtiğimize göre şimdi havaalanı-otel transferi ve şehri gezmek için kullanmamız gereken ulaşım araçlarını araştırmaya başlayabiliriz.  İlk iş gideceğimiz havaalanının sitesini inceliyorum. Genellikle burada havaalanı-şehir transferleri ile ilgili yeterli bilgi oluyor. Bazen satın aldığınız otelin de havaalanı transferi olabiliyor. Olursa süper tabii. Ama buna bağlı olarak otelin fiyatı da çok pahalı olabiliyor. Transfer bilgilerini araştırırken blogları incelemek de oldukça işe yarar bir çözüm. Bu seyahati önceden yapmış ve yaşadığı tecrübeleri paylaşan birileri mutlaka vardır. BAKINIZ BEN!!! Sonrasında gideceğiniz şehrin metro haritasına bakmak da olmazsa olmazlardan. Avrupa'da birçok şehirde metro sistemi çok yaygın, ucuz ve kullanışlı. Transfer sorununu da hallettikten sonra artık gezme, yemek ve alışveriş kısmına geçebiliriz.

4. aşama: Benim en çok sevdiğim aşama bu. İnternet sayesinde tüm şehir daha gitmeden gözünüzün önüne seriliyor. Nereleri mutlaka görmeliyim, orada mutlaka nelerin tadına bakmalıyım, eşe dosta hediye ne götürülür gibi birçok soruya cevap ararken yine bloglar, tripadvisor, gezi kitapları, gezi dergileri arasına gömülüyor ve başlıyorum dolaşmaya. Böylece gidiş tarihimiz yaklaştığında bende bu şehir için küçük çaplı bir rehbere dönüşüyorum ve bundan çok keyif alıyorum. Google map vasıtasıyla şehir haritasını da itinayla incelediğim için, hiç kaybolmadan, sanki o şehirde daha önce yaşamış gibi yanımdaki insanlara rehberlik yapabiliyorum. Güzel değil mi?

5. aşama: Gelelim bütçe meselesine. Herkesin bütçesi kendine ama ben tatile yeni yerler görmek ve güzel şeyler yemek için gidenlerdenim. Benim için alışveriş (Orlando hariç)  ufak tefek magnet, kızıma t-shirt, küçük hediyelikler ile sınırlıdır. Bunun dışına çıktığım zamanları gezi yazılarımda yazacağım zaten. Bu yünden bütçeyi belirlerken öncelikle orada geçireceğimiz gün sayısını göz önüne alırım. Otel ücretleri önceden ödendiği için şehiriçi ulaşım, günlük 2 öğün yemek, müze girişlerini göz önüne alarak günlük bir harcama limiti belirlerim. Bunu kalacağımız gün sayısıyla çarparım ve yanımıza o kadar nakit almaya çalışırım. Fazlası veya eksiği size kalmış. Kredi kartımız yanımızda olur ama genellikle hiç kullanmayız. Yurtdışında kart kullanımını çok güvenli bulmam. Ayrıca oradaki harcamalar ekstrenize kurla çarpılarak geçerken emin olun bir miktar artar.  Yurtdışında her bütçeye ve zevke göre yiyecek bulacağınızdan emin olabilirsiniz. Müze ve ulaşım fiyatlarını ise gitmeden kontrol edip çıkararak ortalama harcama tutarınızı tahmin etmeniz çok da zor değil. Yani her bütçeye göre gezilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder