31 Ocak 2015 Cumartesi

2014 temmuz roma genel bilgiler

Termini tren istasyonunda arabayı teslim edip buraya çok yakın olan otelimize doğru yola çıktık. Otelimiz Termini tren istasyonunun tam karşısında olan Dream Station Hotel. Daha önce hiç bu tarz bir otelde kalmamıştık. Burası bir partmanda karşılıklı iki dairenin otele dönüşmüş hali. Her dairede ortak kullanılan, tam donanımlı bir mutfak var. İstediğiniz her an yiyecek bir şeyler alabilir yada hazırlayabilirsiniz. Odalar renklerle belirlenmiş.. Biz turuncu odada kaldık.

Otelin ilginç girişi.
Normalde bir resepsiyon yok. İstediğiniz saatte sizi karşılıyorlar ve size, biri ana giriş, biri apartman girişi, biri daire kapısı, biri de oda kapınız için olan 4 tane anahtarlı bir anahtarlık veriyorlar. Görevlinin telefon numarası da var. Odalar çok temiz ve güzel. İlk başta çok şaşırdık ama çok rahat ettik. Evimiz gibi geldi bir süre sonra. Hatta dışarıda yemekten sıkılıp bir akşam yemeğini mutfakta kendimiz hazırladık. İlginç bir deneyim oldu. Otelin Termini tren istasyonunun karşısında olması ulaşım açısından büyük kolaylık sağlıyor. Ama bu bölge aynı zamanda kentin en çok evsiz barındıran bölgesi. Biz rahatsız edilmedik ama bu bölge genel olarak pek hoş bir bölge değil. Bu nedenle bu çok uygun fiyatlı oteli tavsiye etmek konusunda kararsızım. Ucuz ve temiz olsun, sokak önemli değil diyorsanız olabilir. Yoksa Roma otel kenti zaten. Bir sürü alternatif var.

Genel olarak Roma'ya gelirsek;  Daha önce Ekim ayında gelmiştik bu kente ve bayılmıştık. Temmuz ayı turist mevsiminin en yoğun ayıymış meğer. Her yer nasıl kalabalık, nasıl kirli anlatamam. Ekim ayında aşık olduğumuz bu kentten Temmuz ayında pek hoşlanmadık. Yine de tadını çıkardık tabii. Bol bol gezdik, şahane ötesi yemekler yedik. (Tüm adresleri paylaşacağım) ve dondurmaya doyduk.

Gezilecek yerler bilgisini diğer yazıda paylaşacağım. Gelelim benim mekan önerilerime:

* Pizzeria Da Remo(Piazza di santa Maria Liberatrice,44 Roma) Akşam 7'de açılıyor. Mahalle arasında. Turistik bir bölge değil. Süperdi gerçekten. Pizza buymuş dedik. Bayıldık. Fiyatlar da çok makul. Parmesanlı patlıcan, kabak çiçeği dolması(kocaman bir kabak çiçeğinin içine mozarella ve ançuez koyup kapatıp ilginç bir karışıma bulayıp kızartıyorlar. Midye tadı veren süper bir şey), 2 pizza, kola, bira, su vs. 35€ tuttu. Kesinlikle kaçırmayın.

* Gioletti (Via degli Uffuci del Vicario, 40 Roma)  Dondurma gerçekten süper. Küçük boy aldık. (2,5 €) 2 çeşit seçebiliyorsun. Corn dedik ve o kadar bol kepçe koydular ki zor bitirdik. Şeftali, kavun, fıstık,çikolata özellikle güzeldi. Üzerine cream ister misiniz? diyorlar. Birine koydurduk ama bizi çok sarmadı. Çok güzel bir krema ama dordurmayla gereksiz geldi. Buradaki tüm tatlılar süper. Oturursanız tüm İtalya gibi fiyatlar değişiyor.

* Pompi (Via della croce) İspanyol merdivenlerine çok yakın. Sırtınızı dönerseniz karşıda sağınızdaki bir sokakta. Klasiği denedik. Güzeldi. Bizimkiler bayıldı ama benim için sadece güzeldi. Ben pek tiramisu sevmiyorum galiba. Tanesi 4€ Kaşığı da içinde.

* Ristorante La Piazzetta (Via Cardinale Merry del Val, 16 00153 Roma) Trastevere'de bir restoran. Yeri çok kolay. Çok uygun fiyatlı ve lezzetli bir yer. Örneğin biz kızarmış pirinç topları(peynirli), kızarmış kabak çiçeği dolması, 2 büyük pizza, bira, kola, büyük su için 29 € ödedik.

* Patticceria La Deliziosa (Vicolo Savelli, 50 Roma) Ara sokakta küçücük bir pastane. Doğru düzgün tabelası bile yok. Yanlış sokağa girdiğinizi filan sanabilirsiniz. Ama Roma'nın en iyi 10 pastanesinden biri. Ricottalı krema kullanılmış küçük tartoletler çok çeşitli ve lezzetli. İstakoz kuyruklarının ise hastasıyım zaten. Çikolatalısı da çok lezzetliydi. Tanesi 1€ Siz gösteriyorsunuz, onlar paket yapıyor. Denemeden geçmeyin.

* Çiçek pazarına sabah yolunuz düşerse ortadaki çeşmenin arkasında sol başta olan pastane şahane patatesli ve biberiyeli pizza çıkarıyor. Ama 1-2 saat içinde hepsi bitiyor. Gidece olursanız tezgahta görmeseniz bile patata istediğinizi söylerseniz yeni pişenlerden getiriyorlar. Bir patates aşığı olarak tadını tarif edemem. Hastasıyım.

* Pantheon'a giden ara sokaklarda turist menüsü olmayan tüm restoranlar iyi. Ama fiyat listesine mutlaka bakın. Turist menüsü görürseniz hiç durmayın kaçın.

* San Teodoro-Circo Massimo: Via San Teodoro 74 Cumartesi ve Pazar. 9am-6pm. Büyük bir binanın içinde kurulan organik bir pazar burası. Dİrek üreticiler getirip satıyor ürünlerini. Herşeyi ikram ediyorlar. Çok renkli ve hareketli bir yer. Gerçekten kendileri çiftçi. Çoğu ingilizce bilmiyor ama vücut diliyle pek güzel anlaşabiliyorsunuz kendileriyle. Kocaman bir domuz çevirmiş, parça parça satıyorlardı. Süper pecorino peynirleri aldık. Birde cream dedikleri birşey var. Kavanozlarda satılıyor. Ezme gibi bir şey. Her birinin bir örneğini açmişlar. Yanında da ekmekler var. Tadına bakıp alıyorsunuz. Biz trüf mantarlı ve enginarlı olana bayıldık. Kavanozu 5€ Şarap yanında süper meze olur dedik ve dönüşte arkadaşlarımızla birlikte ne kadar haklı olduğumuzu gördük. Bu pazarın kapısına yakın köşede bir pastane var. Giderseniz görmemeniz imkansız. Çok güzel küçük tartları ve makaronları var. Giderseniz bir göz atın derim.